Ochrana osobních údajů
I.
Správce
Správce je osoba, která určuje účel a prostředky zpracování, provádí a odpovídá za zpracování. Ve Vašem případě je správcem vždy konkrétní advokát, jehož jste klientem, tedy:
- Jiří Kučera, advokát se sídlem Dlouhá 727/39, 110 00 Praha 1, číslo registrace u České advokátní komory 10698
- Karel Machačka, advokát se sídlem Dlouhá 727/39, 110 00 Praha 1, číslo registrace u České advokátní komory 17354, IČ: 01877330
II.
Osobní údaje
Pro účely poskytování právních služeb, tedy plnění smlouvy o poskytnutí právních služeb a plnění zákonných povinností o Vás zpracováváme některé, případně všechny následující osobní údaje:
- Základní údaje: např. jméno, příjmení, datum narození, rodné číslo, IČ, adresa, atd.
- Kontaktní údaje: např. telefoní číslo nebo e-mailová adresa
- Sociodemografické údaje: např. věk, pohlaví, rodinný stav, vzdělání, zaměstnání, finanční situace, počet dětí atp.
- Informace o vzájemné spolupráci: Protokoly a záznamy z jednání, záznamy hovorů, záznamy e-mailové komunikace, atp.
- Transakční údaje: např. čísla účtů, informace o platbách, informace o investovaných prostředcích, atp.
Výše uvedené údaje získáváme ze smluv o poskytování právních služeb, Vámi sdělených informací, Vámi dodaných podkladů a materiálů. Dále můžeme výše uvedené údaje získávat z veřejně dostupných zdrojů, rejstříků a evidencí například z obchodního rejstříku, profesních registrů a/nebo katastru nemovitostí apod.
III.
Doba zpracování
Osobní údaje zpracováváme po dobu trvání smluvního vztahu a následně do uplynutí příslušných skartačních lhůt dle advokátních předpisů, minimálně však po dobu následujících 5 let od ukončení smluvního vztahu.
IV.
Přístup k osobním údajům
Mimo výše uvedené advokáty mohou být Vaše osobní údaje zpřístupněny 3. osobám, zejména pokud to vyžaduje řádné poskytnutí právní služby, či je to z jiného důvodu nutné či vhodné.
Osobní údaje tak v rámci spolupráce mohou být poskytnuty zejména následujícím osobám:
- Zaměstnancům či jiným externím spolupracovníkům výše uvedených advokátů (paralegal, koncipient, office manager, účetní, spolupracující advokát, atp.)
- Znalcům
- Notářům
- Exekutorům
- Soudům
- Tlumočníkům
- Překladatelům
- Dalším osobám v souvislosti s poskytnutím právní služby
V.
Práva subjektu údajů
GDPR Vám jako subjektu údajů přiznává následující práva:
Právo na informace o zpracování Vašich osobních údajů: Uplatnění tohoto práva Vám umožní získat informace o tom, kdo a jakým způsobem Vaše osobní údaje zpracovává. Jedná se zejména o totožnost a kontaktní údaje správce, jeho zástupce a případně i pověřence pro ochranu osobních údajů (má-li jej správce), účely zpracování, kategorie dotčených osobních údajů, příjemce nebo kategorie příjemců osobních údajů, informace o předání osobních údajů do třetích zemí, dobu uchování osobních údajů, výčet Vašich práv, možnost obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů, zdroj zpracovávaných osobních údajů, informace zda a jak dochází k automatizovanému zpracování a profilování.
- Právo na přístup k osobním údajům: Uplatněním tohoto práva získáte informaci, zda jsou Vaše osobní údaje zpracovávány a pokud ano, máte právo na poskytnutí kopií zpracovávaných osobních údajů. Přehled zpracovávaných osobních údajů Vám poskytneme na požádání ve formě excelové tabulky.
- Právo na opravu: Uplatněním tohoto práva získáte možnost aktualizovat zpracovávané osobní údaje (např. v případě změny adresy bydliště), případně opravit nesprávnost v těchto údajích. V případě aktualizace i nesprávnosti provedeme příslušnou opravu bezodkladně.
- Právo na výmaz (právo být zapomenut): Toto právo je v případě poskytování právních služeb omezeno, neboť jsme dle advokátních předpisů povinni uchovávat advokátní spis po stanovenou dobu. Právo na výmaz však plně uznáváme a Vaše žádost na uplatěnní tohoto práva bude podléhat individuálnímu posouzení. Výmaz provedeme, pokud na základě posouzení bude zjištěno, že uchovávání osobních údajů není nadále nutné.
- Právo na omezení zpracování: V případě právních služeb lze uplatněním tohoto práva dosáhnou toho, že Vaše osobní údaje budeme zpracovávat výhradně pro nejnutnější zákonné důvody a v co nejmenším možném rozsahu.
- Právo na přenositelnost údajů: V případě, že budete požadovat poskytnutí Vašich údajů jinému správci (např. při změně právního zastoupení), lze toho dosáhnout uplatněním tohoto práva. Vaše osobní údaje v takovém případě předáme v odpovídajícím formátu Vámi určenému subjektu, pokud nám v tom nebudou bránit žádné zákonné či jiné významné překážky.
- Právo vznést námitku: Dovolujeme si Vás informovat, že máte právo vznést námitku proti způsobu zpracovávání osobních údajů. Pokud byste zjistili nebo pokud se domníváte, že zpracovávání Vašich osobních údajů provádíme v rozporu s právními předpisy či v rozporu s Vašimi právy na ochranu osobnosti, neváhejte se prosím na nás obrátit a požádat nás o vysvětlení či odstranění vzniklého závadného stavu. Nápravu zařídíme bezodkladně, pokud zjistíme pochybení na naší straně.
- Právo podat stížnost Úřadu pro Ochranu osobních údajů: Dále bychom Vás rádi informovali, že máte právo kdykoliv se obrátit s Vaším podnětem či stížností ve věci zpracování osobních údajů na dozorový orgán, a to na Úřad na ochranu osobních údajů, se sídlem Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, webové stránky https://www.uoou.cz/
VI.
Uplatnění práv
Veškerá výše uvedená práva můžete uplatnit telefonicky na lince +420 273 134 333, e-mailem zaslaným na adresu info@kuceralegal.cz, nebo korespondenčně na adrese naší kanceláře, Dlouhá 727/39, 110 00 Praha.
Veškerá sdělení a vyjádření k Vámi uplatněným právům poskytujeme bezplatně. Pokud by však byla žádost zjevně nedůvodná nebo nepřiměřená, zejména proto, že by se opakovala, jsme oprávněni si účtovat přiměřený poplatek zohledňující administrativní náklady spojené s poskytnutím požadovaných informací.
V případě opakovaného uplatnění žádosti o poskytnutí kopií zpracovávaných osobních údajů si vyhrazujeme právo z tohoto důvodu účtovat přiměřený poplatek za administrativní náklady.
Vyjádření a případně informace o přijatých opatřeních Vám poskytneme co nejdříve, nejpozději však do jednoho měsíce od doručení žádosti. Lhůtu jsme oprávněni v případě potřeby a s ohledem na složitost a počet žádostí prodloužit až o dva měsíce. O případném prodloužení lhůty Vás budeme informovat.